CART go to cart
Books
Total
FREE SHIPPING COSTS
FOR ORDERS OVER
35 € TO ITALY
70 € TO EUROPElimits and conditions
#289869 Arte Saggi

Women, Art, and Society.

Author:
Curator: Revised and expanded edition. Second Edition.
Publisher: Thames and Hudson.
Date of publ.:
Series: Coll.World of Art.
Details: cm.15x21, pp.448 ill.60 in colour. brossura copertina figurata a colori. Coll.World of Art.

Abstract: A reappraisal of the position and work of women artists from the Middle Ages to the present. It examines the way in which women's work has been perceived in the history of Western art - often in direct reference to gender - and re-examines the works themselves. Revisions and new illustrations bring this volume up-to-date, with an additional chapter focusing on issues of identity, class, race and sexuality, many of which are addressed in the work of contemporary artists. Some of those discussed are Rachel Whiteread, Mona Hatoum, Hanna Wilke, Kiki Smith, Sophie Calle and Susan Hiller.

EAN: 9780500202937
EUR 9.90
Last copy
Add to Cart

Recently viewed...

Biblioteca Civica, Biblioteca Statale Isontina. Il catalogo descrive 487 manoscritti, compresi tra il XIII e il XXI sec., la cui conoscenza è indispensabile per poter studiare la storia della Contea di Gorizia e di Gradisca, della Patria del Friuli e di Trieste. Sono presenti trascrizioni d’edizioni a stampa, diari, poesie oltre agli inventari e ai registri della Biblioteca Civica e della Governativa divenuta Statale e della Studienbibliothek, la biblioteca absburgica, simboli della convivenza di accentuate tradizioni culturali e politiche. A cura di S. Volpato. Firenze, Olschki Ed. 2007, cm.20x30, pp.264, brossura Il catalogo descrive 487 manoscritti, compresi tra il XIII e il XXI sec., la cui conoscenza è indispensabile per poter studiare la storia della Contea di Gorizia e di Gradisca, della Patria del Friuli e di Trieste. Sono presenti trascrizioni d’edizioni a stampa, diari, poesie oltre agli inventari e ai registri della Biblioteca Civica e della Governativa divenuta Statale e della Studienbibliothek, la biblioteca absburgica, simboli della convivenza di accentuate tradizioni culturali e politiche.

EAN: 9788822256126
EUR 90.00
-33%
EUR 60.00
2 copies
Torino, Einaudi Ed. 1955, cm.16x21,5, pp.667, legatura ed., sopracop.fig.a col. Coll.Biblioteca di Cultura Storica,6.
EUR 22.00
2 copies
#289623 Arte Saggi
Edited by Judikje Kiers, Fieke Tissink. London, Thames & Hudson 2000, cm.24x30, pp.366 ill.a colori. legatura editoriale, cartonata in tutta tela, sopracoperta figurata a colori.

EAN: 9780500237748
EUR 34.90
2 copies
#323068 Arte Grafica
Nuovi Equilibri 1991, cm.10,5x15, pp.62, ill. 12 cartoline a colori. cartella contenente libretto di pp.62,
EUR 24.00
Last copy